torstai 20. marraskuuta 2014

SLIPPERY WHEN WET

Oli pimeä aamu, niikuin aina tähän aikaan vuodesta. Semmoinen keskiviikkoaamu, ja nousin sängystäni seitsemältä ja hiippailin keittiöön käynnistämään kahvikoneen, kuten aina. Pimeässä varpaani kastuivat, jotain loiskui. Läppäsin valot päälle: jotain punaista loiskui ja lainehti lattialla. Pakastin oli sanonut pitkäaikaisen sopimuksensa irti. Mummun puolukat ja viinimarjat kaikki suttuisena mäskinä ritilähyllyillä, mehut valuneina pitkin lattiaa.

Pikainen paniikkiratkaisu: kuivasin lattian ja jätesäkitin pahimmat sotkun lähteet. Tilkitsin valuvat kohdat ja jätin odottaman työpäivän jälkeistä iltaa. Toivoen, ettei hirvitys olisi ihan kauhea. Eikä se sitten ollutkaan. Illalla siirsin ne muutamat jäisenä säilyneet marjapussukat jääkaapin pakastelokeroon, joitakin jääkaappiin välitöntä käyttöä varten. Surullisen paljon tavaraa oli pakko viedä pilaantuneena kompostiin. Harmistus koko lailla infernaalinen.

Loppuillan/alkuyön googlailin lähistöllä sijaitsevista kodinkoneliikkeistä korviketta, joka tulisi meille pian ja järjellisellä hinnalla. Yllättäen, oman kylän kodinkoneliike oli jälleen kerran ylivoimainen. Tein yöllä nettitilauksen koneesta, ja heidän nettisivunsa ilmoittivat koneen olevan haettavissa 2-3 päivän sisällä. Paitsi, että ei muuten ole: aamulla kun töihin kerkisin, minulle jo soitettiin tuosta liikkeestä, josko olisin kotona, he kun voisivat tuoda minulle pakastimen. No, kun en ollut, saimme sovittua, että tuovat sen huomenna ennen kuin lähden töihin. Vievät samalla romun pois. Sain myös hyviä ja hyödyllisiä neuvoja näiden tiimoilta, kuten aina. Loistava asiakaspalvelu on enemmän kuin loistavaa asiakaspalvelua: se on ihmisen auttamista.

S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti